Prezentarea Comunei Dudești
Comuna Dudești din jud. Brăila este situată în Bărăganul Central/ de mijloc, în partea de sud-est a județului, la cca 80 Km de municipiul Brăila .
Comuna Dudești cu 3.438 locuitori este formată din satele:
- Dudești (reședința de comună) 1615 locuitori;
- Tătaru – 1815 locuitori;
- Bumbăcari – 8 locuitori.
Are o stație de cale ferată pe linia Făurei-Țăndărei si un siloz de cereale.
Pe teritoriul actual al comunei Dudești, funcționa la sfârșitul secolului al XIX-lea comuna Tătaru, formată doar din satul ei de reședință, cu o populație de 1470 de locuitori. În comună exista o biserică fondată în 1830 și o școală mixtă. În 1925, comuna Tătaru era formată tot din satul Tătaru și avea 2598 de locuitori.
Satul Dudești s-a înființat mai întâi cu numele de Nicolești-Jianu, după 1925, și în 1931 constituia o comună de sine stătătoare.
În 1950, comunele Nicolești-Jianu și Tătaru au fost incluse în raionul Făurei din regiunea Galați. În 1964, comuna și satul Niculești-Jianu au primit numele de Dudești. În 1968, la reorganizarea administrativ-teritorială a României, cele două comune au revenit la județul Brăila, reînființat, dar comuna Tătaru a fost desființată și inclusă în comuna Dudeșt
Satul Bumbăcari a luat ființă în anul 1951, cu deportați din Banat și Oltenia. Oameni nevinovați , persecutați politic au fost deportați aici cu domiciliu forțat timp de patru ani (cca 600 de familii).
Bănățenii au plecat, dar basarabenii și machedonii au rămas, în casele părăsite au venit
locuitori din zona dealurilor subcarpatice (Pârscov- Buzău). Majoritatea locuitorilor s-au mutat in Dudești.
În prezent aici locuiesc 30 de persoane, 5 elevi și preșcolari, aparținând unei singure familii, sunt transportați la gradinița și scoala din Dudești cu microbuzul școlar.
Istoria Școlii Dudești
Despre cine am fost
Scoala Dudesti a functionat pentru prima data in anul scolar 1925-1926 in localul bisericii din sat. Intre 1930-1932 se construiesc doua sali de clasa iar pana in 1945 scoala functioneaza cu cele patru clase primare, apoi s-au adaugat si trei clase complementare.
Dupa 1945 a functionat cu clasele I-VII. Din 1975 s-a infiintat scoala profesionala agricola, profil agro-industrial, unde invatau si elevi din comunele
limitrofe.
Din 1980, o data cu generalizarea invatamantului de 10 ani si cu treapta intai de liceu, a functionat ca scoala cu clasele I-X, profil agro-industrial. Dupa 1990 a functionat ca scoala cu clasele I-VIII, iar din 1994 s-a infiintat Scoala de ucenici, in perioada 2003-2009, Scoala de Arte si Meserii, clasele I-X.
Despre cine suntem
In prezent, școala Dudesti este compusă din:
In anul scolar 2020-2021 au fost inscrisi la inceputul anului scolar 392 elevi/prescolari, pe niveluri de invatamant, situatia se prezinta astfel:
- 6 grupe la invatamantul prescolar – 87 copiii.
- 10 clase la invatamantul primar – 157 elevi.
- 8 clase la invatamantul gimnazial – 148 elevi.
Misiunea noastră
Școala Gimnazială Dudești din judetul Brăila doreşte să asigure nevoile instructiv-educative ale copiilor, în acord cu aptitudinile, talentul, dorinţele şi interesele fiecăruia, dar şi cu direcţiile de dezvoltare ale societăţii.
Este un mediu valorizant, creativ şi democratic pentru toţi factorii implicaţi în actul educaţional, care permite formarea la copii a unei personalităţi adaptabile societăţii contemporane, o structură eficientă şi echitabilă, un furnizor de resurse educaţionale moderne şi de calitate, o scoala modernă, puternic ancorată în viaţa comunităţii, prin oferta educaţională actuală şi diversificată, bazată pe valori şi principii europene, prin dialogul deschis cu toţi partenerii implicaţi în actul educaţional, prin calitate şi performanţă în spaţiul local şi naţional.
Obiective
Școala Gimnazială Dudești din judetul Brăila doreşte să asigure nevoile instructiv-educative ale copiilor, în acord cu aptitudinile, talentul, dorinţele şi interesele fiecăruia, dar şi cu direcţiile de dezvoltare ale societăţii.
Este un mediu valorizant, creativ şi democratic pentru toţi factorii implicaţi în actul educaţional, care permite formarea la copii a unei personalităţi adaptabile societăţii contemporane, o structură eficientă şi echitabilă, un furnizor de resurse educaţionale moderne şi de calitate, o scoala modernă, puternic ancorată în viaţa comunităţii, prin oferta educaţională actuală şi diversificată, bazată pe valori şi principii europene, prin dialogul deschis cu toţi partenerii implicaţi în actul educaţional, prin calitate şi performanţă în spaţiul local şi naţional.